Miks oleme raamatupidajad ja miks raamatupidamine? | Kairi 

Tihti on küsitud minu käest kas tõesti on raamatupidamine huvitav? Või mis selles nii põnevat on? Minnes selle küsimusega aastasse 2007, kui läksin alles raamatupidamist õppima, siis päris täpselt ei mäleta miks valisin selle eriala,  aga see-eest mäletan väga täpselt kui esimesest õppeaastast oli alles kolmveerand osa läbitud, olin kindlalt arvamusel, et teen seda tööd maksimaalselt 5 aastat. Tänaseks olen raamatupidamisega seotud olnud juba 10 aastat :)

Esimene töö raamatupidajana oli ühes raamatupidamisbüroos, kus pigem rolliks oli dokumentide sisestamine kui kaasamõtlemine. Olen väga tänulik nende aastate eest, kuna õppisin seal olles siiski palju. Kuid nendel aastatel ei tajunud ma veel, kui  hea võib olla raamatupidaja ja kliendi koostöö ning mitte olla ainult raamatupidamisteenuse pakkuja, kes võtab 1-2 korda kuus info kokku.

Õnneks on aastatega toimunud muutused ja võib-olla tuli see kaasa nn oma klientide olemasolust või juba väikesest kogemusest, et ei tee enam raamatupidamist pelgalt sisestamise pärast vaid on tulnud juurde teised lisandväärtused. Mul on väga oluline ettevõtte taga olevad inimesed, kui hea on nendega suhelda ja kui valmis on nad meid kaasama oma ettevõttesse, kuidas on valmis ettevõte arenema ja valmis kaasama uusi lahendusi.

Raamatupidamine on suurel määral aastatega muutunud ja muutub lähiaastatega veel väga palju. Sisestamise tööga saavad juba kõik hakkama, kuna programmid on head ja lihtsad ning erialaseid teadmiseid nii väga ei pea olema. Tänaseks on pigem oluline info liikumine, nõu andmine, analüüsimine ja süsteemide loomine.

Viimased 3 aastat on olnud ühed põnevamatest ja olen arenenud tohutult, juurde õppinud programme ja võtnud kasutusele erinevaid süsteeme vastavalt kliendi vajadusele. Lisaks keskendun peale numbritele ja dokumentidele ettevõtte taga olevatele inimestele ning üritan neile omakorda lisandväärtus anda keskendudes igale ettevõttele eraldi vastavalt nende eripärale.

Tänaseks võin öelda, et raamatupidamine on väga põnev ja arendav kuna pean tihti end täiendama ja kurssi viima erinevate lahendustega. Mul on hea meel, et jõudsin selle erialani ning tunnen kuidas silmad lähevad särama, kui satun rääkima oma tööst. Arvan, et olen raamatupidamisega seotud veel ka järgnevad aastad :) 

Kairi 

Loe lisaks

MILLIST INFOT KÜSIDA OMA RAAMATUPIDAJALT?

Viimase kahe aasta jooksul on meieni jõudnud liiga mitu ettevõtet kelle raamatupidamist on kuidagi hoitud aga ei saada saldosid ja infot või need on väga puudulikud. Küsimus tekib teenuse kvaliteedist ning kuidas jõutakse sellise teenuse osutamiseni?

Lisan siia mõned lihtsad punktid mida võiks iga ettevõtja nõuda igakuiselt raamatupidamisteenuse osutajalt. Kui eelmise kuu käibemaks on kokku võetud, siis on järgneva info saamine justkui tavapärane ja loogiline:

1.     Bilanss ja kasumiaruanne – näed oma ettevõtte varade ja kohustuste seisu ning millised on olnud perioodi tulud ja kulud

2.     Ostureskontro- näed, millised arved on jäänud tasumata

3.      Müügireskontro – näed, milliste arvete eest ei ole veel laekumisi toimunud

4.     Maksu- ja Tolliametist maksusaldode info.

Loe lisaks